Strandvakantie in Kenting - Reisverslag uit Kaohsiung, Taiwan van Stef Daanen - WaarBenJij.nu Strandvakantie in Kenting - Reisverslag uit Kaohsiung, Taiwan van Stef Daanen - WaarBenJij.nu

Strandvakantie in Kenting

Door: Stef

Blijf op de hoogte en volg Stef

18 Juli 2015 | Taiwan, Kaohsiung

Hier weer een bericht uit Taiwan. Dinsdagochtend zijn we met mooi weer vertrokken uit Taiwan. De zon scheen volop en het was bloedheet. De volgende bestemming was naar Kenting waar we 3 nachten in Winson House zouden verblijven. Na een lange rit via de weg 9 door de bergen en later weg 11 via de ooskust kwamen we aan in Kenting. Onderweg waren we weer opzoek naar de Hot Springs die we uiteindelijk een soort van hebben gevonden. Er stond bij een huis in een dorp onderweg een grote ketel. Aan de ketel zaten buizen vast en een temperatuurmeter. Daar stond 100 graden Celsius op. Dit was nog niet de hotspring waar je zelf in kon gaan zwemmen of zitten. Toen we aankwamen in Kenting kregen we een andere kamer dan de bedoeling was. Deze 2 kamers zaten naast elkaar en hadden heel mooi uitzicht over zee. De golven waar erg hoog, de eigenaar van Winson House vertelde dat dit kwam door de tyfoon die er geweest is. Je kon helaas niet zwemmen ivm de stroming. In de avond gingen we de nachtmarkt van Kenting op. De nachtmarkt bestond uit allemaal kraampjes die naast elkaar stonden, langs de hoofdstraat van Kenting. De auto’s en bussen konden er bijna niet door heen, zoveel mensen waren er. Bij Smokey Joeys hebben we avond gegeten. Dit is een Rib house & Texaans-Mexicaans restaurant. Hier heb ik een heerlijke cheeseburger van het huis gegeten. De volgend dag gingen we naar de bakker om broodjes voor in de middag te halen. In het dorp was een bakker die Onion Farm heette. Hier verkochten ze heerlijk zelfgemaakte broodjes. Onderweg kwamen we ook een wasserij tegen. Terwijl mama de was ging wassen, gingen wij karten op een van de kartbanen die langs de weg lagen. Het karten was erg leuk. Na het karten gingen we naar de supermarkt ijs en drinken halen, omdat het zo warm buiten was. Nadat de was klaar was gingen we door naar het strand van Kenting. Het was warm en de zon scheen volop, mooi weer dus! We konden de auto voor 3 euro parkeren tegenover het strand. Voor ongeveer 9 euro kon je een parasol met mini stoeltjes huren. Dit hadden wij ook gedaan. Je kon ook een jetski op het strand huren. Dit gingen we proberen, alleen was het niet gelukt. Een van de mannetjes die over het verhuren ging kon geen Engels en we kwamen er niet uit. Je moest de jetski huren en nog een band voor erachter. De prijs werd steeds duurder, dus hadden we het gevoel dat we werden opgelicht. Na het strand gingen we weer naar Winson House toe. Weer douchen en omkleden om in de avond naar de nachtmarkt te gaan. Toen we naar de nachtmarkt gingen, zagen we aan de kant van de weg bruidsparen die gefotografeerd werden in het National Park. Wij zijn ook bij een klif gestopt waar meerdere auto’s stonden. Vanaf hier had je een hele mooi zonsondergang en zag je de zon onder de horizon verdwijnen. Hier hebben we hele mooie foto’s gemaakt. Het was weer heel druk, maar gelukkig waren we op tijd zodat er nog een plekje voor de auto was. Bij Amy’s Cucina gingen we uiteten. Dit is een Italiaans restaurant die ook aan de hoofdstraat van Kenting ligt. Het eten vonden we hier minder, het was redelijk aan de prijs en met de vergelijking van wat je op je bord kreeg was het weinig. Bij de andere restaurants kreeg je namelijk voor hetzelfde geld meer eten. Er zat ook een mier in me drinken, dus dat was niet fijn. Wel hadden ze een lekkere bananen milkshake. Donderdag regende het in de ochtend. Het verblijf lag in het Kenting National Park, dus besloten we om met de auto een rondje door het park te gaan maken. We zijn naar het zuidelijkste punt van Taiwan gereden. Onderweg had je de Baisha Baai, hier konden we de auto parkeren en liepen we naar het strand. Door de hoge golven was het rode vlag en mocht je niet zwemmen. De golven waren ook wel redelijke hoog. Daarna zijn we verder gereden naar een klein vissersdorpje dat op de kaart stond. Het was erg warm en de zon scheen heerlijk. We zijn doorgereden naar het visitors center van Kenting National Park. Je moest ongeveer 1 km lopen en dan kwam je bij een gebouw van 2 verdiepingen aan. Binnen was het lekker koel en op de tweede etage had je mooi uitzicht over een groot meer. Je kon met verrekijkers vogels en andere dieren spotten. Het was warm, dus gingen we naar het strand toe. Helaas was het rode vlag en was zelfs het strand half afgezet met rode vlaggetjes, zodat je niet naar het water kon. Als je dit wel deed dan werd je terug gevloten door de strandwacht. s’Avonds zijn we weer naar de nachtmarkt gegaan en hebben we lekker bij een Thais restaurant gegeten. Het eten was wel pitten en we moesten met stokjes eten. Dit ging prima. Na het eten over de nachtmarkt gelopen en we kwamen uit bij een lekker ijssalon. De naam van de ijssalon is Le Pélican en ze verkochten lekker ijs. Het was ook in de rij staan voor een ijsje. Vrijdag na het ontbijt gingen we vertrekken naar het volgende hotel. Yoho Beach Resort. Dit was ongeveer 30 minuten rijden vanaf Winson House. Aangekomen bij Yoho Beach moesten we wachten tot 15:00 uur voordat de kamer beschikbaar was. We konden wel gebruikmaken van het zwembad. Het was half bewolkt, maar warm genoeg. Er waren meerdere zwembaden. Een kinderbad, een zwembad met waterval, zwembad voor de glijbanen met stroomversnelling, een koud zwembad en een jacuzzi. Er was ook nog een binnenbad, maar hier moest je entree voor betalen. Dit was een soort spa achtertig iets. Om 15:00 uur konden we inchecken en kregen we de kamer. Het was een kamer met tussenverdieping, waar boven nog een tweepersoonsbed stond en tv. Het bed beneden was erg slecht. Het was meer een matras op een plank. De kamer en het hotel waren verouderd, dit kon je gewoon zien. Gelukkig was het maar voor 1 nachtje. Toen Dustin en ik de koffers uit de auto gingen halen, waren we verdwaald in de parkeergarage. Het was echt mega groot met meerdere verdiepingen en liften. Uiteindelijk hadden we de auto gevonden en brachten we de koffers naar de kamer toe. Vanuit het hotel had je een privé strand, vanaf hier kon je de zee in. Er was ook een sportruimte, dit stelde niet zoveel voor in vergelijking tot de sportschool die we in het eerste hotel hadden. Alweer gingen we in de avond naar de nachtmarkt toe. Dit keer gingen we bij een Taiwanees restaurant eten. Het smaakte heerlijk. We hadden verschillende gerechten besteld zoals, kip met cashewnoten, vis, mini loempia’s, kip met hete saus en garnalen pannenkoeken. Weer met stokjes eten, maar dat ging goed. Daarna weer over de nachtmarkt gelopen en boodschappen gedaan bij de 7-eleven (soort Albert Heijn die je bijna op elke hoek van de straat tegenkomt :p). De volgende dag was een rit van ongeveer 2 uur naar Kaohsiung. Hier verblijven we 2 nachten in het Legend Hotel. Bij dit hotel aangekomen moesten we ook weer wachten tot en met 15:00 uur voordat we naar de kamer konden. Even tijd om de stad alvast te verkennen. We liepen door 1 straat en daar zaten alleen maar bruidswinkels, best grappig, want in Nederland zou je dit niet zo gauw tegenkomen. We hebben geluncht bij de Mac Donalds en gingen koffie drinken bij de Crown coffee. Om 15:00 uur kregen we de 2 tweepersoonskamers. Op de muren van het hotel zijn allemaal kindertekeningen getekend. Het personeel van het hotel is erg vriendelijk en staat zelfs op om je te kunnen begroeten. Het viel ons op dat in Kaohsiung de gebouwen ouder zijn en de mensen vriendelijker. Sommige begroeten je zelfs op straat. Om de hoek van het hotel bevindt zich Beast Bar & Grill. Hier gingen we vanavond avondeten. Het restaurant zat helemaal vol en we moesten ongeveer 30 min wachten voordat we aan tafel konden. Ik had een heerlijke hamburger met ei en bacon besteld. Ook een heerlijke milkshake met de naam Birthday cake. Omdat het wachten wat langer duurde dan normaal, kregen we ijs met een brownie geserveerd. Dit smaakte heerlijk. Het bleek dat het restaurant pas net geopend was en dat het daarom zo druk was. Als bedankje gaven we Nederlandse klompjes. De eigenaresse vond dit erg leuk! In Kaohsiung is ook nachtmarkt, die we na het eten bezocht hebben. Hier werd weer veel eten verkocht en rook het soms lekker, maar ook wel eens niet lekker. De lucht van de stinky tofu is niet te harden. Na de nachtmarkt zijn we weer terug naar het hotel gegaan. Het is hier nu al 01:00 uur in de nacht geweest, dus ik ga maar eens slapen! Morgen gaan we verder de stad verkennen en maandag staat de ontmoeting hier in Kaohsiung gepland. Daarna zullen we doorreizen naar Tainan waar we ook 2 nachten verblijven en de hoogste berg van Taiwan gaan bezoeken. Ook een bezoek aan de Confuciustempel staat op het programma en Fort Zeelandia (V.O.C.). Verder reizend richting het noorden maken we ook een stop in Yuchih, hier is het Sun Moon Lake. Dan richting Taipei nog 1 stop in Taichung en als laatste nog een overnachting in Taipei zelf. De 25ste vertrekken we dan in de avond weer richting Nederland. De tijd gaat dus sneller dan je denkt! Slaap lekker en groetjes uit Kaohsiung!

• 18 Juli 2015 - 19:40

Hendrien:

Stef wat mooi weer, terwijl jij ligt te slapen, zit ik hier in de Nederlandse zon jouw avonturen te lezen, dit is een onvergetelijke reis voor jou en voor jullie, geniet maar lekker verder! Ik doe dat met jouw prachtige reisverslagen!

Groetjes uit Beneden Leeuwen

• 19 Juli 2015 - 10:04

Jan Schouten:

Weer zo,n heerlijk verhaal,stef.
    Mama maar wassen en de mannen karten. Het is oneerlijk verdeeld !!!!
    De nachtmarkten worden druk bezocht,begrijp ik. Wat dacht je van de drukbezochte nachtmarkt in heerhugowaard ? Een topper. En wat de hoge golven betreft, wij hebben de waardergolf!!!
    Geniet nog volop van de schitterende vakantie. En zoals altijd, de groeten aan papa,mama en dustin.

• 20 Juli 2015 - 01:17

DenIse :

Wat ontzettend leuk om elke keer jullie reisverslag te lezen! Ik wil jullie vandaag een mooie dag toe wensen. Het zal een bijzondere dag worden die jullie niet snel zullen vergeten. Geniet ervan en van de rest van de vakantie.

Groetjes Denise (collega van mama)

• 20 Juli 2015 - 10:37

Margreet:

Zo Stef super lang verhaal weer. Wel heel leuk als je dat later weer eens terug leest, want je vergeet toch snel wat je allemaal precies gedaan hebt. Denise heeft al haar reisverslagen ook nog en dat is een super leuke herinnering bij al je foto's straks! Geniet van de bijzondere ontmoeting met je familie, en nog van het mooie Taiwan, want de tijd gaat wel supersnel! Groetjes uit Sint Pancras!!

• 20 Juli 2015 - 18:33

Annelies De Graaf:

Erg leuk om jullie belevenissen van deze bijzondere reis op deze manier te kunnen volgen! Nog even een paar dagen lekker genieten. Groetjes, Annelies
Stef

Actief sinds 09 April 2011