Duiken - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Stef Daanen - WaarBenJij.nu Duiken - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Stef Daanen - WaarBenJij.nu

Duiken

Door: StefDaanen

Blijf op de hoogte en volg Stef

03 Augustus 2011 | Nederland, Amsterdam

Heey,

Zondag hebben we lekker gesnorkeld bij het vliegveld strand! Het was de 1ste keer dus wel spannend! Zwemmen met vinnen ging niet zo goed, maar wel hele mooie vissen gezien. Wel leuk was toen de KLM weg ging, het waaide heel hard en je kreeg zand in je ogen. Maandag ben ik begonnen met mijn duikcursus (de praktijk), dit deed ik bij Esther en Menno, (deep blue view, op de berg). Ik begon met een klein examen van 18 vragen en die had ik op 2 na goed! :D, toen legde Esther wat theorie uit en gingen we in het zwembad een paar oefeningen doen! Daarna ging meteen naar de zee, naar Front Porche aan de oostelijke helft van het eiland, omdat je aan de noordellijke/noord-west kant niet kan duiken door de ruwe golven. Aangekomen in de zee heeft Eshter alles uitgelegd hoe het werkt etc. Toen was het zo ver we gingen de zee in. Ik ging met Lisa, Phil, Kees, Andrea en Esther duiken!
Dustin, papa en mama gingen snorkelen. Toen we naar benenden gingen was het even allemaal wenen maar dat ging goed! We doken naar 40 foot, (12 meter) daar hebben we hele mooie vissen gezien! En helemaal nicee was dat we een schildpad tegen kwamen!!!!!! s'Avonds gingen we uiteten bij El Mundo omdat ome Kees 25 jaar in dienst is. Daar hebben we lekker gegeten! Vandaag hebben we 2 duiken gemaakt! We gingen eerst naar Esther en haalde daar de spullen op, die we nodig hebben bij het duiken. Toen reden we naar Front Porsche waar we de zee in gingen! Toen we aankwamen regende het heel hard :(, maar het was niet koud ofzo. Daar waren heel veel kwallen helaas :(, dus gingen we snel naar beneden! Daar zagen we weer 1 schildpad! Lisa, Phil, Andrea en Kees zelfs 2 omdat hun voor lagen! Toen gingen we weer naar boven en het regende weer heel hard! Snel ff naar de villa, broodje eten en weer duiken! Dustin, Phil, Andrea, papa en mama gingen niet duiken en reden naar Pink Beach. Wij (ik, Lisa, Kees en Esther) gingen naar Andrea 1 (dat is de naam van de duikplek!:) , helaas waren daar weer kwallen :S, dus gingen we weer snel naar benden. Beneden deden we een paar oefeningen en gingen weer naar 12 meter diepte! Hele mooie vissen gezien! Zometeen gaan we macaroni eten #lekker! en waarschijnlijk keezen. Morgen is het plan om naar Klein Bonaire te gaan met de boot van Menno en Esther en daar 2 duiken te gaan maken!

Gr, Stef

• 03 Augustus 2011 - 09:25

Linda :

Leuk verhaal Stef we gaan het volgen. Met Oma gaat alles okè ze komt vanavond hier eten...Feliciteer Ome Kees ook van ons met z'n 25 jarig jubileum.

Groetjes Linda en d'r boy's.

• 03 Augustus 2011 - 19:50

hai stef,
    bedankt voor het leuke verslag,ik zat er echt op te wachten.zo ben ik toch een beetje bij jullie.een hele belevenis voor jou geniet maar lekker
    morgen ga ik een dagje naar putten,en vandaag heb ik bij linda gegeten .die ging nu met dejongens naar schiphol ed op halen.
    het is hier goed weer 2 dagen warm vandaag een beetje regen,morgen weer goed.
    nu allen veel plezier nog gr oma

• 05 Augustus 2011 - 18:48

hallo allemaal,
    ontvangen 2 sms van jose.nu net de mail gelezen van jose.nou jullie vervelen je niet zo te lezen.en nog steeds gezellig met elkaar,geen zieken tot nog toe.hier alles goed woensdag bij linda gegeten daar was een paar huizen verder ook ingebroken auto laptop enz. weg alles uit kasten gegooid, maar die mensen hadden op havis gemeld over een paar dagen lekker op vakantie.
    gister ben ik een dagje naar tante henny geweest,lekker gegeten,sla boontjes aardappelen alles uit iegen tuin.en stukjes varkenshaas met gebakken peer heel lekker.vanmiddag naar de kapper geweest en daarna naar rita thee gedronken en toen met haar naar de nieuwe bieb in het nieuwe gemeente huis van heemskerk zij moest 12 boeken terug brengen en met een gekneusde rib is dat niet handig.heel ruim en groot, maar er was vlak voor ons al een glazen deur gesneuveld door een man met een booster(ome jan) nu ben ik erg moe en ga stoppen allemaal een dikke kus oma

• 06 Augustus 2011 - 16:11

Hallo allen
    gezellig die mailtjes,steeds een verrassing. het water loopt in mijn mond over die ijsjes.vandaag vreemd weer toch warm maar nu en danregen en een grote onweersbui.leuk stef dat je het brevet al hebt gehaald.gaat het ook goed met de anderen kids
    Vandaag niet veel zin,van oom rein veel leeswerk gekregen,dus hou maar een dagje vakantie maar zo is het niet zo gezellig. De anderen zitten in cadzand,nou ik ga zo maar eens wat eten. allemaal de groeten de eerste week is al weerom.
    oma

Verslag uit: Nederland, Amsterdam

De Nederlandse Antillen!!!

Welkom!

We gaan 3 weken naar de Nederlandse antillen!