Prachtig uitzicht Taroko National Park - Reisverslag uit Hualian, Taiwan van Stef Daanen - WaarBenJij.nu Prachtig uitzicht Taroko National Park - Reisverslag uit Hualian, Taiwan van Stef Daanen - WaarBenJij.nu

Prachtig uitzicht Taroko National Park

Door: Stef

Blijf op de hoogte en volg Stef

11 Juli 2015 | Taiwan, Hualian

Donderdag was de laatste dag in Taipei city. Het was en regenachtige dag en er werden ook meerdere tyfoons voorspeld. We zijn met met de metro naar het eindstation gegaan, de Taipei Zoo. Vanaf hier was het 300 meter lopen naar de Maokong Gondola. Voor ongeveer 12 euro kon je met 4 personen heen en terug naar de Maokong station. Dit was een berg van 300 meter hoog. Op de berg had je een heel mooi uitzicht over de stad en zag je in de verte de Taipei 101. Bovenaan de berg zat een theehuis. Hier hadden ze heerlijke mango smoothies en vulcano chocolate brownies. We moesten zitten op een soort matje aan een hele lage tafel. Daarna zijn we weer terug gegaan met de gondel naar beneden, dit was een ritje van 4 km. Toen weer de metro terug genomen naar het hotel. Even uitgerust en daarna gingen we de straat op om een restaurant op te zoeken. Om de hoek van het hotel zat Tasty. Je moest een trap naar beneden en daar was het restaurant. Het bestellen van het eten ging een beetje lastig, omdat de ober niet heel goed Engels kon. Uiteindelijk was het gelukt en hebben we heerlijk een 5 gangen diner gegeten. Daarna weer terug naar het hotel om te gaan slapen.
Vrijdag eerst ontbijten en daarna om 09:00 uur wachten in de lobby, omdat de huurauto werd gebracht. Rond half 10 kwamen er 2 mannen van Avis die de auto gingen afleveren. We gingen naar de parkeergarage om de auto op eventuele schade te checken. De huurauto is een Honda CR-V. Een ruime auto waarin alle 5 de koffer gelukkig passen. Het regende vrijdag helaas weer en we reden met de auto richting Keelung. Daar worden we de hot water springs en watervallen bezoeken alleen door de keiharde regen was er niks aan. Dus bleven we in de auto zitten en reden we door naar Keelung. Hier aangekomen verbleven we 1 nacht in het Evergreen Laurel Hotel. Het hotel bevond zich in de haven en de marine schepen lagen ervoor. Na de koffers naar de kamer te hebben gebracht gingen we de buurt verkennen. We kwamen uit in een soort winkelcentrum waar een bioscoop en kledingwinkels bevonden. Dustin en ik gingen alweer lunchen bij de Mac Donalds. Het regende zo hard dat we 2 paraplu's moesten kopen. Terug in het hotel gingen Dustin en ik een workout doen in de sportschool. Het viel ons op dat we door de medewerkers erg in de gaten werden gehouden en ze erg gastvrij waren. Bijvoorbeeld werd elke keer de liftdeur voor je open gehouden en als je handdoek viel raapten ze die voor je op. s'Avonds gingen we in Keelung opzoek naar een restaurant om te eten. We kwamen uit bij de Italiaan. Daar hebben we heel lekker gegeten. Terug in het hotel gingen we weer slapen, want de dag erna gingen we naar het oosten reizen. Het was nog niet helemaal zeker welke route, aangezien er een tyfoon werd voorspeld. Er waren 2 opties: of via de oostkust (dit kon niet doorgaan als de tyfoon kwam) of die de tolwegen door het binnenland. Het hotel had zich ook op de tyfoon voorbereid, want alle deuren werden helemaal gebarricadeerd.
Zaterdagochtend was de storm gaan liggen en hadden we besloten om via de oostkust naar Hualien te reizen. Hier verblijven we 2 nachten in de Taroko Kloof. s'Ochtends vroeg gingen we met de auto weg. We gingen eerst met de auto naar een soort tempel die in Keelung was. Ook wilden we naar hotwater springs alleen bleek het dat die gesloten waren en het gebouw lag er vervallen bij. De rit naar Hualien was ongeveer 130 km en ging door de bergen heen. Het uitzicht vanuit de bergen over de zee kan je maar met 1 woord beschrijven: fantastisch. Door de tyfoon waren er nog hoge golven, ik denk wel 3 tot 6 meter hoog. We zouden een stop hebben op Fulong beach om daar te kunnen gaan zwemmen, maar door de tyfoon was het nog te gevaarlijk en kon dat niet doorgaan. Onderweg nog getankt en dat was ook niet duur, het was ongeveer 80 cent per liter. Aangekomen bij het Bed and Breakfast bleek dat in onze kamer de douche kapot was en kregen we een nog mooiere kamer. Ik zit nu op het terras op de 1ste verdieping met een heel mooi uitzicht over zee en de Taroko Kloof met zijn mooie bergen. We gaan nu opzoek in Hualien naar een restaurant om te kunnen avondeten. Morgen gaan we het Taroko National Park bezoeken! Groetjes van ons allemaal en de foto's komen er nog later op!

• 11 Juli 2015 - 18:13

Jan Schouten:

Stef,wat een heerlijk verhaal. Jullie beleven heel veel wat je jejaren later nog zult herinneren.
    Jammer dat het weer wat tegen ziet, maar daar laten jullie je niet door afschrikken.
    Eten jullie daar met stokjes ? Overigens maar goed dat mac donald overal in de buurt is.
    Hier is het mooi weer en genieten daar volop van.
    Doe de hartelijke groeten aan papa,mama en dustin. Nog heel veel reisplezier.

• 11 Juli 2015 - 20:44

Hendrien:

Geweldig Stef , wat kun jij dat mooi beschrijven, ik zie het voor me, dank je wel voor weer een mooie indruk van jullie geweldige reis, ik heb van mama een paar hele mooie foto's gekregen en dat maakt je verhaal nog completer, ik kijk al uit naar je volgende verslag.

Groetjes, aan papa en mama en Dustin, die zal t ook wel een hele belevenis vinden, die boft maar met zo' n broer!

• 11 Juli 2015 - 21:07

Anita :

Lieve mensen, wat weer een super mooi verhaal. Dikke kus van de brasjes

• 12 Juli 2015 - 10:41

Margreet De Koning:

Weer een heel mooi verslag Stef! Leuk om zo op de hoogte te blijven! Hopelijk wordt het weer nog iets beter, groetjes aan allemaal!

• 12 Juli 2015 - 13:12

J.h.brantjes:

Hallo, een telefoontje van oom kees gehad en nu het reisverslag gelezen.wat een belevenis. Eenprachtig verslag hoor stef , graag weer een volgende