Heenreis - Reisverslag uit Taipei, Taiwan van Stef Daanen - WaarBenJij.nu Heenreis - Reisverslag uit Taipei, Taiwan van Stef Daanen - WaarBenJij.nu

Heenreis

Door: Stef

Blijf op de hoogte en volg Stef

06 Juli 2015 | Taiwan, Taipei

Zondagochtend 07:00 uur de wekker gaat. Het is eindelijk zo ver, we gaan naar Taiwan! Alle koffers zijn ingepakt en hoeven alleen nog maar in de auto gezet te worden. Het huis is afgesloten en rond half 9 vertrekken we naar Düsseldorf met de auto. We rijden naar de parkeerplaats waar de auto voor 3 weken staat. Daar aangekomen staat er een shuttlebus klaar die ons naar de terminal brengt. In de terminal zoeken we de incheckbalie. We waren zelfs te vroeg dus moesten even wachten. Daarna de douane door en lopen we richting de gate. Daar zien we al het vliegtuig staan waarmee we naar Dubai zullen vliegen. We vliegen met de Airbus A380-800. Wat een kist!
Uiteindelijk vertrekken we met 20 minuten vertraging. In het vliegtuig was het erg koud en ben ik verkouden geworden. Tijdens de vlucht kregen we eten en hadden we een tv-scherm voor ons waar we films enzo op konden kijken. Er is zelfs WiFi aan boord van het toestel. De landing op Dubai verloopt niet vlekkeloos en we worden alle kanten op geschud. Op Dubai Airport moeten we nadat we het vliegtuig zijn uitgestapt volgen we de borden ‘connections’ omdat we natuurlijk nog op doorreis zijn. Helaas moeten we daar nog een keer door de douane wat ik vervelend vind, aangezien je laptop weer uit je tas moet en je riem af. We kijken op de borden en zien dat we naar gate B24 moeten. Om daar naar toe te komen, moesten we met een soort trein van de ene naar de andere terminal. Dubai Airport is echt groot en hoog. Na ongeveer 4 uurtjes wachten, gaan we het volgende vliegtuig in. De Boeing 777-300ER. Dit vliegtuig is ook net zoals de A380 erg lang. De vlucht vertrekt precies op tijd. Tijdens de vlucht wel veel turbulentie en we moeten zelfs paar keer onze gordels vastmaken. Ik schrijf dit stukje in het vliegtuig en zie nu dat we nog een uur moeten vliegen voordat we gaan landen Taipei. Ik ben erg benieuwd hoe het daar is en heb er zin in. Na de aankomst zullen we een taxi naar het hotel nemen en dan 4 dagen in Taipei blijven. Op woensdag gaan we naar het kantoor van CSS (het kindertehuis) en staat er een ontmoeting gepland met mijn biologische oom en de maatschappelijk werker die mij destijds heeft begeleidt. Spannend allemaal dus! Dit was het voor zover en ik ga ervoor zorgen dat de reisblogs wordt bijgehouden. Groeten van ons allemaal

• 08 Juli 2015 - 09:26

Jessica :

Nou nou wat een gedoe met julie vlucht he! Gelukkig zijn jullie veilig geland!
    Wow een ontmoeting met je biologisch oom! Dat lijkt me erg spannend!! Heel veel plezier en beterschap! Hopelijk bevalt het weer daar?! Ben benieuwd naar je volgende verslag! ^_^

• 08 Juli 2015 - 12:15

Gitta Pastor:

Lieve Stef, Jose, Bert en Dustin,
    Wens jullie heel veel plezier tijdens deze bijzondere, indrukwekkende, emotionele en mooie reis.
    Geniet ervan.x

• 08 Juli 2015 - 18:29

Marlies Schraa:

Lieve allemaal,
    Fijn om te lezen dat de lange heenreis goed verlopen is. Vandaag een hele indrukwekkende dag voor jullie allen. we kijken hier alweer uit naar Stef zijn 2e verslag! :) Heel veel liefs uit Heerhugowaard en proef, ruik, voel en geniet met elkaar!! XXX